Odpowiedzi

2009-11-10T19:41:49+01:00
2a+2b=60
a:b
3:7
2×3x+2×7x=60
6x+14x=60
20x=60/20
x=3
a=3×3=9[cm]
b=7×3=21[cm]
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T19:42:06+01:00
3 x - krótszy bok
7 x - dłuższy bok

2 * 3 x + 2 * 7 x = 60 cm
20 x = 60 cm
x = 3 cm

3 * 3 cm = 9 cm - krótszy bok
7 * 3 cm = 21 cm - dłuższy bok

Pozdro))
7 5 7
2009-11-10T19:42:46+01:00
X, y - długości boków deltoidu

x + y + y + x = 60 cm
x : y = 3 : 7

2 * (x + y) = 60 cm
x = 3/7 * y

x + y = 30 cm
x = 3/7 * y

3/7 * y + y = 30 cm
x = 3/7 * y

10/7 * y = 30 cm
x = 3/7 * y

y = 7/10 * 60 cm = 21 cm
x = 3/7 * 42 cm = 9 cm

Odp. Długości boków tego deltoidu to 21 cm i 9 cm.
3 3 3