1.Znajdź liczbę A,wiedząc że:
a) liczba o 10% większa od A jest równa 55,
b) liczba o 15% mniejsza od A jest równa 170,
c) liczba o 70% mniejsza od A jest równa 360,
d) liczba o 120% większa od A jest równa 88.
2. Egzamin pisemny miał trwać 1,5 godziny. 65% zdających oddało swoje prace przed czasem, a pozostałe 91 osób pisało egzamin przez 90 minut. Ile osób przystąpiło do tego egzaminu.
A.140 B.260 C.156 D.230
3.Liczba 26,4 jest o 20% większa od liczby A.Liczba A jest równa:
A.22 B.26,2 C.31,68 D.21,12

































































































3

Odpowiedzi

2009-11-10T19:55:16+01:00
  • smq
  • Początkujący
2009-11-10T20:28:10+01:00
1.
a)
110% = 55
1,10x = 55|/1,10
x = 50
b)
85% = 170
0,85x = 170|/0,85
x = 200
c)
30% = 360
0,30x = 360|/0,30
x = 1200
d)
220% = 88
2,20x = 88|/2,20
x = 40

2. B
3. A

Jak chcesz zeby cos wytlumaczyc to pm ;)
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T20:32:20+01:00
1. a) 100% - A
110% - 55

A = 100% * 55 / 110% = 50
lub po prostu

1,1A = 55 / 1,1
A= 50

b) 0,85A = 170 / 0,85
A= 200

c) 0,3A = 360 / 0,3
A= 1200

d) 2,2 A = 88 / 2,2
A= 40

2. 35% - 91
100%- x
x= 91 * 100 / 35
x= 260

ODP: B

3. 120% - 26,4
100% - x
x= 100% *26,4 / 120%
x= 22

ODP: A
4 4 4