Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T20:16:10+01:00
A) 1,75:(1¹/₈ + 1,75) × ⅔ = 7/4 : (9/8 + 7/4) × ⅔ = 7/4 : (9/8 + 14/8) × ⅔ = 7/4 × 8/23 × ⅔ = 28/69

b) 5½ × ( 51,08 - 32 ¾) = 5,5 × ( 51,08 - 32, 75) = 5,5 × 18, 33 = 100, 815


2.
2¾ + 0,85 = 2, 75 + 0,85 = 3.6
1 5 1
2009-11-10T20:16:11+01:00
Najlepiej bedzieCi zamieniac poszczegolne ulamki na dziesiatne lub na niewlasciwe i wymnorzyc lub dodac zatem ;]
Zad1
a)
7/4 :(9/8 +14/8) *2/3 = 7/4 : 23/8 * 2/3 = 7/4* 8/23 * 2/3 = 28/69
b)
5,5*(51,08 - 32,75) = 5,5 * 18,33 = 100,815

zad2
2,75 + 0,85 = 3,6


Mam nadzieje ze pomoglem ;]
1 2 1
2009-11-10T20:32:54+01:00
Zad.1
a)3,28
b)100,815
zad.2
3,60
1 1 1