Zad.1
Obwód prostokąta jest równy 32cm. Jeden z jego boków jest 3 razy dłuższy od drugiego. Oblicz pole prostokąta.

Zad.2
W dwóch bańkach jest razem 22,5l mleka. W jednej bańce jest dwa razy więcej mleka niż w drugiej. Ile mleka jest w każdej bańce?

Ps. Jeśli ktoś chciałby zobaczyć obrazki to:Kl. 6 MATEMATYKA WOKÓŁ NAS Ćw. 14 i 15 strona 30 w ćwiczniach.

3

Odpowiedzi

2009-11-10T20:30:27+01:00
Zad1

Obw=32cm
x-jeden bok-14,5cm
x+3-drugi bok-17,5cm
x+x+3=32
2x=32-3/:2
x=14,5
P-a×b= 14,5×17,5=253,75cm²

Zad2
W dwóch bańkach jest razem 22,5l mleka. W jednej bańce jest dwa razy więcej mleka niż w drugiej. Ile mleka jest w każdej bańce?

2x-jedna bańka-15l
x-druga bańka-7,5l
2x+x=22,5
3x=22,5/:3
x=7,5l
Odp: W jednej bence jest 15l mleka, a w drugiej 7,5 l.
2009-11-10T20:30:35+01:00
Bardzo latwo to zrozumiec ;]
Zad1
jezeli narysujesz sobbie prostokat i oznaczysz krutszy jego bok jako niewiadoma x , a z tresci zadania wynika ze ten drugi jest 3razy dluzszy czyli jego dlugosc to 3x
zatem obwod = 32cm = 3x+3x+x+x=8x
32=8x
x= 32:8 = 4 cm
Jeden z bokow tego prostobata ma dlugosc 4cm a drugi 3*4 = 12 cm ;]

Zad 2
jezeli dwie banki maja razem 22,5 litrow a z tresci wynika ze jedna ma dwa razy wieksza iobjetosc to
22,5= 2x+x
22,5= 3x
x= 7,5 l
Czyli 7,5 litrow ma jedna banka a druga 7,5 *2 = 15 l
mam nadzieje ze pomoglem ;]
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T20:52:33+01:00
L = 2a + 2b
Zad 1.
Dane:
L = 32
3a - dłuższy bok = 3*4= 12
a - krótszy bok = 4

32= 2* 3a + 2a
32= 8a / 8
a= 4

P= 12*4 = 48 jednostek kwadratowych
Odp: Pole prostokąta wynosi 48.

Zad. 2
Dane:
2x - większa bańka = 2* 7,5 = 15l
x-mniejsza bańka = 7,5l

2x+x = 22,5
3x= 22,5 / 3
x= 7,5

Odp:W jednej bańce jest 15 l mleka, a w drugiej 7,5l mleka.