1) Wymień właściwości, którymi niemetale różnią się od metali.
2) Uzupełnij zdania.
1).............. jest to niszczący proces, któremu ulegają metale i ich stopy.
Zachodzi pod wpływem 2)..........................................................
Procesowi temu nie ulegają 3).........................

3

Odpowiedzi

2009-11-10T20:39:36+01:00
1)
Metale Niemetale
:stały stan skupienia (wyjątkiem jest rtęć) mogą byc w 3 stanach skupienia
*bardzo dobre przewodnictwo elektryczne słabo lub wcale przewodzą prąd
*ciągliwość i kowalność
* połyskliwośc
2)
a) korozja
b) pod wpływem tlenu
c) metale szlachetne;d
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T20:49:37+01:00
2. korozja jest to niszczący proces, któremu ulegają metale i ich stopy. Zachodzi pod wpływem chemicznego oddziaływania środowiska. Procesowi temu nie ulegają metale szlachetne oraz metale poddane ochronie przed tym zjawiskiem np . poprzez stosowanie powłok ochronnych.
1 . Metale min. dobrze przewodzą prąd i ciepło ,mają stały stan skupienie , a niemetale min. są izolatorami , mają niską temperaturę topnienia i wrzenia


Pozdrawiam
1 4 1
2009-11-10T21:02:22+01:00
Korozja, środowisko, jego wpływ chemiczny, nie ulegaja niemetale
25 4 25