Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-10T20:49:06+01:00
2009-11-10T20:50:36+01:00
Najwazniejsze wydarzenia historii powszechnej(przynajmniej tak słyszałam)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T20:52:12+01:00
W Polsce:
- 19 września bitwa pod Olkienikami - pogrom wszechwładnych dotąd na Litwie Sapiehów.
- August II w sojuszu z carem Rosji - Piotrem I - zaatakował Szwecję, by odebrać jej Inflanty.

Na Świecie:
- Wybuch III wojny północnej pomiędzy Danią, Rosją, Rzecząpospolitą, Saksonią oraz Prusami i Hanowerem (w okresie późniejszym) z jednej strony a Szwecją z drugiej.
- 22 lutego – Sasi uderzają na Rygę.
- 20 listopada – III wojna północna: wojska szwedzkie pokonały armię rosyjską w bitwie pod Narwą.