1.Porównaj budowę miednicy kobiety i mężczyzny.
2.Wyjaśnij pojęcie płaskostopie.Wymyśl ćwiczenia,które mogą zapobiec tej wadzie.
3.W jakich sytuacjach korzystniejszy jest wypoczynek bierny,a w jakich czynny ?
Jak powinien wypoczywać uczeń gimnazjum ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T21:15:18+01:00
1.

Kobieta ma szerszą miednicę, niż mężczyzna, gdyż podczas rozwoju dziecka musi mieć ono miejsce do rozwoju.

2.

Płaskostopie - to wada stopy, przez którą wszystkie kości tj. m.in. stepu i śródstopia przylega całkowicie do podłoża.
Nie wyleczenie płaskostopia może doprowadzić do uszkodzenia stawów znajdujących się w pobliżu stopy. Osoby z płaskostopiem nie mogą długą stać w jednym miejscu.
Ćwiczenia pomagające wyleczyć płaskostopie:
- podnoszenie noga różnych przedmiotów
- korzystanie z specjalnych wkładek do butów
- chodzenie na zewnętrznej i wewnętrznej stronie stopy
- kulanie butelki stopą

3.

Odpoczynek czynny - czyli odpoczywanie czynnie, np. relaksując się jazdą rowerem
Odpoczynek bierny - czyli odpoczywanie "w jednym miejscu", np. siedząc przy TV (nie ruszając się)

4.

Uczeń gimnazjum (wg. mnie) powinien odpoczywać biernie, aby zgromadzić zapas węglowodanów na następny dzień.
1 4 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-10T21:17:43+01:00
2. plaskostopie - to znieksztalcenie stopy wynikajace z obniżenia się sklepień kości, w wyniku czego stajke sie plaska, inaczej mowiac to znieksztalacenie sprawiajace, ze cala stopa dotyka podloza. Aby je leczyc mozna np. palcami u nog probowac "pochwycic" maly woreczek( czesto sa takie uzywane podczas zajec w-f lub zajęciach korydujacych) z drobnym wypelnieniem.
3, Wypoczynek bierny jest korzystny przy wszelkeigo rodzaju urazach konczyn lub innych kości, a takze przy dlugotrwalym wysilku fizycznym lub stanach chorobowych. Uczen gimnazjum ze wzgledu na czesta "koniecznosc" siedzenia w lawce szkolnej a potem odrabienia lekcji( przez co ma malo ruchu) powinien spędzac swoj wolny czas jak najaktywnije np. poprzez gre w pilke, biegi lub chociaz spacer( dobrze jest spacerowac w lesie, gdzie jest dostep do swiezego powietrza).
1. poszukaj gdzies w wikiepdii, napewno bedzie, albo poczekaj na inne odpowedzi, bo nie mam teraz niestety czasu:)
2009-11-10T21:20:42+01:00
1. Miednica kobiety jest szersza, od miednicy mężczyzny, ponieważ jest przystosowana do dalszego porodu.
2. Płaskostopie polega na obniżeniu się fizjologicznych sklepień stopy. Możemy temu zapobiec poprzez ćwiczenie stopami na piłce.
3. Wypoczynek czynny jest ważny, gdyż jesteśmy wypoczęci i nasze mięśnie nie zanikają. Wypoczynek bierny nie jest dobry dla ucznia w gimnazjum, ponieważ dziecko jest narażone na wspomniany zanik mięśni i poważne choroby z tym związane.

Miałam to ostatnio..; D
II gim jesteś .? xd
Pozdro . ;)