1.Korzystając z modelu szkieletu dokonaj analizy budowy kręgów różnych odcinków kręgosłupa.Czy dostrzegasz jakieś różnice? Z czego one wynikają?
2.Wymień i krótko scharakteryzuj szkodliwe substancje występujące w dymie tytoniowym.

3

Odpowiedzi

2009-11-10T21:37:19+01:00
1. na samej górze kręgi są najmniejsze bo mają najmniej do trzymania a na samym dole muszą one być większe ponieważ szkielet by nie wytrzymał takiego ciężaru i by pękł
2. po przez wdychanie dymu tytoniowego możemu się dorobić raka płuc
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T21:38:21+01:00
1.na górze kręgi sa mniejsze natomiast na dole większe(bo maja mniejszy ciężar do trzymania natomiast na dole sa wieksze bo jest więcej do trzymania)
2.dym tytoniowy zaiwra nikotynę,człowiek łatwo uzależnia się od niego,trudno jest z tego wybrnąć,papieros skraca życie jest również możliwość zachorowania na raka
1 3 1
2009-11-10T21:40:27+01:00
2.Składniki dymu tytoniowego
-Cyjanowodór:gaz używany do ludobójstwa w komorach gazowych
-Aceton:ropuszcza tkankę łączną
-Arsen:trutka na szczury
-Polon:pierwiastek radioaktywny
-Chlorek winylu:używany do produkcji plastiku
-Tlenek węgla:czad
-Formaldenyd:stosowany do konserwacji preparatów biologicznych np.żab