1.Na mapie w skali 1:4000 odległość miedzy dwoma obiektami wynosi 6 cm. Ile wynosi odległość rzeczywista między nimi?

2.Liczba uczniów w klasie spadła z 25 do 20. Liczba uczniów zmniejszyła się o..?

3.Liczba znaczków w klaserze zmniejszyła się o 5% i wynosi 63. Początkowo w klaserze było...??

3

Odpowiedzi

2009-11-10T21:53:18+01:00
1.
skala 1:4000 1cm:40m
odległość na mapie 6cm
6cm×40m=240m
odp.:W rzeczywistościodległość między nimi wynosi 240m.
2.
25-20=5
odp.:Liczba ucznióczniów z miejszyła się o pięć osób.
3.
95%-63 100%-x
x= 100×63:95=66
Odp. W klaserze było 66 znaczków.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T21:54:45+01:00
A) 6*4000=24000=240 m

b)25-20=5
25-100%
5=x
x=100*5/25=20 %
Odp. Liczba osób w klasie zmniejszyła sie o 5 osób czyli 20%.


c)95%-63
100%-x

x= 100*63/95=66
Odp. W klaserze było 66 znaczków.
2009-11-10T22:10:51+01:00
1:4000 to 1cm na mapie to 4000 cm w rzeczywistości
4000x6=24 000 cm=240m odległość rzeczywista między obiektami

25-20=5
liczba uczniów zmniejszyła się o 5 osób czyli o 20%

63:95x100=66
początkowo w klaserze było 66 znaczków