I dnia tata przejechał 234km/h II dnia 5km/h a III dnia 89km/h.
Każdego dnia jechał z prędkością 50 km/h. Z kolei mama I dnia jechała 234 km/h II dnia 23 km/h a III 4km/h z przędkością 60 km/h.Ile godzin jechała tata a ile mama. Oblicz różnicę.


Prosze pomóżcie .! ;*

3

Odpowiedzi

2009-11-10T22:16:00+01:00
To co przejechal tata podziel przerz 50 i wyjdzie ci ile jechal
a z mama wszystko to co przejechala podziel na 60 i wyjdzie ci ile jechała
2009-11-10T22:28:32+01:00
TATA:
234+5+89=328
v=50 km/h

t(czas)=s(droga) : v(prędkość)

t=328:50
t=6 godzin 33 minuty 36 sekund

MAMA:
234+23+4=261
v=60 km/h

t=261:60
t=4 godziny 21 minut

różnica :

6 h 33' 36s - 4h 21' = 2h 12' 36s

Odp. Tata jechał dłużej o 2h 12' 36s

Pozdrawiam :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T22:48:11+01:00
TATA:
234+5+89=328
v=50 km/h

t(czas)=s(droga) : v(prędkość)

t=328:50
t=6 godzin 33 minuty 36 sekund

MAMA:
234+23+4=261
v=60 km/h

t=261:60
t=4 godziny 21 minut

różnica :

6 h 33' 36s - 4h 21' = 2h 12' 36s

Odp. Tato jechał dłużej o 2h 12' 36s