1)Kto zamieszkiwał Olimp według wierzeń Greków?
2)Jak Grecy i Rzymianie wyobrażali sobie bogów??
3)Czym bogowie różnili się od ludzi???
4)Jaka rolę w życiu Greków i Rzymian pełniły wyrocznie????
5)W jaki sposób Grzecy i Rzymianie czcili bogów?????


Z góry THX :):):****

2

Odpowiedzi

2009-11-10T22:25:45+01:00
1. Bogowie.
2. Uważali ic za podobnych do ludzi, ewentualnie zjakimiś szczegółami( róg, trójząb)
3. Byli ważniejsi, składano im cześć, wyglądali inaczej.
5. Składali im ofiary.

a co do zad, 4 to nie jestem pewna, ale wydaje mi się że wyrocznie przepowiadały przyszłość, udzielały pomocy w podejmowaniu decyzji.
15 2 15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T22:29:11+01:00
1. Bogowie olimpijscy(Zeus, Hera, Posejdon, Atena, Apollo, Hermes, Afrodyta, Hades, Hefajstos.
2. Z wyglądu jak ludzi.
3. Byli nieśmiertelni.
4. Przepowiadano tam przyszłość.
5.
-modlitwa
-budowa świątyń
-składanie ofiar
-uroczyste procesje
45 3 45