Odpowiedzi

2009-11-10T22:30:11+01:00
Odyseusz jest bohaterem dzieła pod tytułem "Odyseja" starożytnego poety greckiego Homera. Odyseusz był królem Itaki, jego żoną była Penelopa. Odys był pomysłowym, podstępnym wojownikiem, który nie poddawał się pokusom (nie dał się zwabić przez syreny). Jednakże przez swoją pychę skazał siebie na nienawiść Posejdona, gdyż uczynił wiele krzywd. Był sceptykiem, z dystansem podchodził do rad Ino, jednak podczas sztormu okazał zimną krew i odwagę.
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T22:59:41+01:00
Jeden z najmeżniejszych przywódców greckich, doświadczony i przebiegły w walce, wytrwały i uparty; mimo licznych przeszkód i przeciwności losu powrócił po zakończeniu wojny trojańskiej do rodzinnej Itaki. W walce jest ostrożny, przebiegły i odważny, słynie jako doradca i dyplomata.
17 3 17
2009-11-11T00:43:07+01:00
Król Itaki, sławny wojownik, dowódca wojsk greckich podczas wojny z troją. Główny i tytulowy bohater utworu. Odznacza się wieloma pozytywnymi cechami charakteru: miłość i przywiazanie do ojczyzny- pomimo wielu przeszkód i przeciwnosci losu dąży do tego, by powrócić do kraju; miłość malzenska- wierny żonie penelopie nie ulega urokowi nimfy kalipso; wytrwaly, odważny i sprytny, silny, obdarzony intuicja i rozumem- dzięki tym cechom udaje mu się wyjść zwyciesko z różnych prób, jakim poddają go bogowie
33 4 33