Zadanie 1
Trzy zespoły robotników mają zanitować przęsło mostu. Pierwszy zespół wykonałby taką pracę sam w ciągu 12 dni, drugi zespół w ciągu 15 dni, a trzeci zespół w ciągu 8 dni. W ciągu ilu dni zanitują to przęsło trzy zespoły pracując jednocześnie?

3

Odpowiedzi

2009-11-10T23:00:50+01:00
1 - praca do wykonania
1/12 - wydajność I zespołu
1/15 - wydajność II zespołu
1/8 - wydajność III zespołu

1/12 + 1/15 + 1/8 = 11/40 - wydajność połączonych zespołów

40/11 = 3,(63)

odp: w ciągu 4 dni się wyrobią:P
1 5 1
2009-11-10T23:13:05+01:00
X-praca do wykonania
z1- 1/12 zespół 1 z wydajnością 12 dni
z2-1/15 zespół 2 z wydajnością 15 dni
z3-1/8 zespół 3 z wydajnością 8 dni
x= z1+z2+z3=1/12+1/15+1/8=(musimy sprowadzić do tego samego mianownika) 10/120+8/120+15/120=33/120
aby obliczyć ile dni musimy podzielić mianownik przez licznik czyli
120/33= 3i 21/120=3i 7/40 w postaci dziesietnej 3,6364
odpowiedz. w 3,6364 dnia
pozdrawiam:)
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T00:58:17+01:00
Zadanie 1
Trzy zespoły robotników mają zanitować przęsło mostu. Pierwszy zespół wykonałby taką pracę sam w ciągu 12 dni, drugi zespół w ciągu 15 dni, a trzeci zespół w ciągu 8 dni. W ciągu ilu dni zanitują to przęsło trzy zespoły pracując jednocześnie?
1dzień:
1 zespół-1/12 pracy
2zespół-1/15pracy
3zespół-1/8 pracy
razem1+2+3:
1/12+1/15+1/8=20/240+16/240+30/240=66/240=33/120=11/40 pracy
liczba dni to odwrotność 11/40
czyli 40/11=3 i 7/11dnia zcyli 3dni i 15 godzin i 16minut i ok.22sekundy
2 3 2