Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T23:59:03+01:00
Podstawą ostrosłupa jest trójkąt równoboczny o polu pierwiastek z 3 dm kwadratowych. Jedna z krawędzi bocznych o długości 15 cm jest prostopadła do podstawy. Oblicz pole powierzchni bocznej tej bryły. z góry dziękuje!!!:)

siatka tej bryły składa się z trójkąta równobocznego o boku 2dm=20cm
dwóch trójkątów prostokątnych o przyprostokątnych 15cm i 20 cm
oraz jednego trójkąta równoramiennego o ramionach dł. 25cm i podstawie 20 cm

Obliczenia:
Pp=√3dm
P=a²√3/4
a²√3/4=√3
a²=4
a=2dm=20cm
H=15cm
H jest prostopadłe do dwóch krawędzi podstawy
liczę przeciwprostokątną - x
x²=20²+15²
x²=400+225
x²=625
x=√625
x=25cm
trójkąt równoramienny:
z Pitsgorasa liczę wysokość
25²=10²+h²
h²=625-100
h²=525
h=√525
h=5√21cm

Pb=2*1/2*20*15+1/2*20*5√21
Pb=300+50√21
Pb=50(6+√21) cm²
3 5 3
2009-11-11T02:53:16+01:00
Pp= pierwiastek z 3 dm3
sqrt=pierwiastek

podstawa to tr. równoboczny więc wzór na pole podstawy:

a2 sqrt(3)/4

a2 sqrt(3)/4= sqrt(3) /*4
a2 sqrt(3)=4*sqrt(3) /: sqrt(3)
a2= 4
a = sqrt(4)
a=2

bok podstawy na długosc 2 dm

3 2*15/2 =3*15 =45

3 1 3