Odpowiedzi

2009-11-11T00:17:54+01:00
Cuda Jezusa:
-Zmienia wodę w wino
-Uzdrawia sparaliżowanego przy sadzawce.
-Powoduje nadzwyczajny połów ryb
-Uzdrawia teściową apostoła Piotra i wielu innych chorych.
-Uzdrawia trędowatego
-Wskrzesza z martwych syna wdowy
-Uzdrawia ślepych, ucisza opętanycho
-Ucisza burzę
-Karmi pięciotysięczny tłum.
-Chodzi po jeziorze i zatrzymuje burzę
-Uzdrawia dziesięciu trędowatych.
-Przeklina drzewo figowe, które następnie usycha.
Przypowieści Jezusa:
http://www.kml.wroclaw.pl/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=107

Galilea - to jest chyba jedyne miasto w ewangelii Św. Łukasza ;)

2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T02:18:47+01:00
Przypowieści:
- Przypowiesc o dziesieciu pannach
- Przypowiesc o siewcy (Łukasz)
- Przypowiesc o kakolu
- Historia bogatego młodzienca (Łukasz)
- Przypowiesc o uczcie królewskiej
- Przypowiesc o nieuczciwym rzadcy (Łukasz)
- Przypowiesc o przewrotnych dzierżawcach winnicy (Łukasz)

Cuda ( w nawiasach w czyjej ewangeli o tym napisano):
- zamienia wodę w wino (Jan)
- leczy sługę setnika (Mateusz , Łukasz)
- powoduje nadzwyczajny połów ryb (Łukasz)
- uzdrawia sparaliżowanego przy sadzawce (Jan)
- Uzdrawia teściową apostoła Piotra i wielu innych chorych (Mateusz , Marek, Łukasz)
- Uzdrawia opętanego w synagodze w Kapernaum. (Marek, Łukasz)
- uzdrawia trendowatego (Mateusz, Marek, Łukasz)
- ucisza burzę (Mateusz, Marek , Łukasz)
- uzdrawia opętanego człowieka w Gerazie (Mateusz, Marek, Łukasz)
- uzdrawia kobietę, która się Go dotknęła (Mateusz, Marek, Łukasz)
- uzdrawia sparaliżowanego (Mateusz, MArek, Łukasz)
- uzdrawia ślepych, ucisza opętanych (Mateusz, Łukasz)
- wskrzesza z martwych syna wdowy (Łukasz)
- wskrzesza z martwych córkę Jaira (Mateusz, Marek, Łukasz)
- karmi pięciotysięczny tłum (Mateusz, Łukasz, Marek, Jan)
- uzdrawia człowieka od urodzenia ślepego i głuchoniemego (Marek)
- uzdrawia opętanego epileptyka (w Peraea) ( Mateusz, Łukasz, MArek)
- Uzdrawia dziesięciu trędowatych. (łukasz)
- chodzi po jeziorze i zatrzymuje burzę (Mateusz, Jan, Marek)
- uzdrawia córkę kobiety kananejskiej (Mateusz, MArek)
- uzdrawia głuchoniemego (Marek)
- Karmi cztery tysiące ludzi (Mateusz, MArek)
- Wskrzesza Łazarza z martwych (Jan)
- Uzdrawia kobietę (Łukasz)
- Przeklina drzewo figowe, które następnie usycha (Mateusz, Jan, Łukasz, MArek)
- Zmartwychwstanie Jezusa (MAteusz, JAn, Łukasz, Marek)
- Końcowy, cudowny połów ryb - po zmartwychwstaniu (Jan)

Miejsca opisane przez św. Łukasza :
wszystko co opisane wydarzyło się w Galilei ( Nazaret , Jeruzalem , Kafarnaum są miastami galilejskimi)
1 5 1