Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T09:25:01+01:00
X- cena za bilet
Ewa zapłaciła x-30% = 0,7x
x+0,7x= 8,5
1,7x= 8,5 / 1,7
x= 5

5-100%
a- 70%
a= 5*70%/100% = 350/100 = 3,5

Ewa zapłaciła 3,5 euro
Jurek zapłacił 5 euro
8 3 8
2009-11-11T09:33:34+01:00
Za wstęp do muzeum w Paryżu Jurek i Ewa zapłacili łacznie 8,50 euro.Ewa jest uczennicą i ma zniżkę 30%.ile zapłaciła za swój bilet Ewa a ile Jurek???

30%x-bilet Ewy 30%×6.54=1,96
x- bilet Jurka

30%x+x=8,50
3/10x +x=8.50
13/10x=8,50/×10
13x=85/13
x=6,54

Odp: Ewa zapłaciła za swój bilet 1,96 zł, a Jurek 6,54zł.
5 1 5
2009-11-11T09:56:12+01:00
8,50:2=4,25
30%z4,25=30/100 *4,25=127,5/100=1,275≈1,28

4,25 euro-1,28euro=2,97euro
4,25euro+1,28euro-5,53euro.
Spr. 2,97+5,53=8,50 euro
Odp. Ewa zapłaciła za bilet 2,97 euro, a Jurek 5,53.
3 2 3