Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T10:10:20+01:00
Zamieniamy V = 54 km/ h na metry 54000/3600 = 15 m/s
wyznaczmy wysokosc najaka poszyiue kamien wyrzucony z predkoscią
v = 15 m/s
V^2 = 2*h*g ; gdzie g = ok~10m/s^2
h = V^2/(2*g)
h = 11,25 m
czas wznoszenia i upadu wtznaczymy ze wzoru
t = sqrt(2*h)/g)
t = 1,5 sek
calkowity czas T=2*t=3 sek


h=2*11,25=22,5
V^2=2*g*h
V^2=450
V=21,21 m/sek=76,4 kn/h przy wysokosci 2-krotnie wiekszej
pozdrawiam SPUNTI:)
2009-11-11T10:14:07+01:00
V = 15 m/s
V^2 = 2*h*g ; gdzie g = ok~10m/s^2
h = V^2/(2*g)
h = 11,25 m
czas wznoszenia i upadu
t = sqrt(2*h)/g)
t = 1,5 sek
czas T=2*t=3 sek


h=2*11,25=22,5
V^2=2*g*h
V^2=450
V=21,21 m/sek=76,4 kn/h
2009-11-11T10:14:03+01:00
Zamiana jednostek V = 54 km/ h = 54000m/3600s = 15 m/s

wysokosc na jakiej kamien sie zatrzyma
V^2 = 2*h*g
h = V^2/(2*g)
h = 11,25 m

czas wznoszenia i upadu wtznaczymy ze wzoru
t = sqrt(2*h)/g)
t = 1,5 sek
calkowity czas T=2*t=3 sek


h=2*11,25=22,5
V^2=2*g*h
V^2=450
V=21,21 m/sek=76,4 kn/h a to wynik przy 2 razy wiekszej wysokości