Wyjaśnij pojecia, terminy (temat: obywatelskie drogi polaków)
- pokojowa samoorganizacja
- strategie obywatelskiego działania
- opozycja
- bierny opór
- opór cywilizacyjny
- obywatelski dekalog
- konspiracja
- samoorganizacja
- spółdzielczość
- wspólnota

2

Odpowiedzi

2009-11-11T11:00:34+01:00
* opozycja – jest to takie ugrupowanie (lub grupa ugrupowań), w szczególności partii politycznych, która jest przeciwna rządowi

* bierny opór - jest to sprzeciw bez jakiegokolwiek używania siły fizycznej,lub bez większej aktywności

* konspiracja - tajna organizacja;tajemnica


* samoorganizacja- zjawiska,którego elementy układu złożonego ulegają spontanicznemu uporządkowaniu

* wspólnota - zbiorowość,powiązana więzami emocjonalnymi,w nie formalniej strutkurze , dominująca w pierwotnych społeczeństwach
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T13:21:09+01:00
Opozycja – ugrupowanie lub grupa ugrupowań, w szczególności partii politycznych, będąca przeciwna polityce rządu.

Bierny opór – sprzeciw bez używania siły fizycznej lub bez większej aktywności. Pojęcie to jest związane z obywatelskim nieposłuszeństwem i niekiedy bywa używane zamiennie

obywatelski dekalog - kazdy obywatel powinnien przestrzegac 10przykazan bozych

konspiracja - tajemnica lub tajna organizacja

samoorganizacja - zjawiska, w których elementy układu złożonego ulegają spontanicznemu uporządkowaniu

Spółdzielczosc – podmiot gospodarczy czyli osoba prawna prowadząca przedsiębiorstwo, ustanowiona na zasadach prawa spółdzielczego, odmiennego nieco od prawa spółek handlowych.

Wspólnota — typ zbiorowości oparty na silnych, emocjonalnych więziach
2 5 2