1.Udzielanie i uzyskiwanie informacji
Jesteś w Niemczech i chcesz kupić magnetofon/telewizor/radio.Sklep jest duży,wiec prosisz obsługę o pomoc.
- Zapytaj o produkt,który cię interesuje.
- Wypytaj o różne modele,ich ceny,różnice między nimi.
- Dowiedz się,jaka gwarancję ma model, który cie najbardziej odpowiada.

2.Relacjonowanie
Podczas pobytu w Niemczech poświęcasz jeden dzień na chodzeniu po sklepach.Wieczorem opowiadasz niemieckiemu koledze o swoim dniu.
- opowiedz o zakupach,jakie zrobiłeś w dużym supermarkecie
- opowiedz o spacerze po sklepach odzieżowych w poszukiwaniu bluzki/spodni/kurtki

://

2

Odpowiedzi

2009-11-11T10:12:01+01:00
-Hallo, ich möchte ein Radio kaufen.
-Was ist das für ein Modell? Gibt es auch andere von dieser Art? Wie viel kosten sie? Was ist der Unterschied zwieschen die zwei?
-Hat das Modell Garantie? Was für eine?


-Hallo, ich war heute einkaufen. Ich war im neu Supermarkt im Stadt. Er heißt Handelshoff. Kannst du mir glauben? Da ist alles 50% billliger als in normaler Geschäft! Ich hab viele Sachen wie Milch, Käse und Süßigkeinten gekauft.
-Un dann war ich noch im Stadt spazieren und ich wollte mir eine Jacke kaufen. Ich hab eie gefunden aber sie war echt teuer. Ich muss weiter suchen..

:)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T10:24:16+01:00
1.
Interesuje mnie ten telewizor plazmowy model z 2009 roku.
Jaka jest różnica pomiędzy tym telewizorem z 2008 roku a tym z 2009 roku, i jaka jest cena tych modeli?

Interesuje mnie ten nowy model, a jaka jest na niego gwarancja??
Ile lat gwarancji ma ten telewizor?
______________________________________________________________
Ich bin in diesem Plasma-TV mit dem Modelljahr 2009 interessiert.
Was ist der Unterschied zwischen dem TV im Jahr 2008 und auch 2009, und was ist der Preis für diese Modelle?

Ich bin in diesem neuen Modell interessiert, und was ist die Garantie auf das?
Wie alt ist dieses TV-Garantie?

2.
Byłem w tym dużym supermarket który niedawno otworzyli. Bardzo dobry supermarket. Chciałem sobie kupic spodnie, ale nie było. Chodziłem od sklepu do sklepu, ale nie było czarnych spodni.
W sklepie na końcu znalazłem to co mnie interesuje. Po zakupach poszedłem na lody.
______________________________________________________________
Ich war in dem großen Supermarkt, der vor kurzem eröffnet. Sehr gut Supermarkt. Ich wollte die Hose kaufen, aber es war nicht. Ich ging von Geschäft zu Geschäft, aber es war nicht schwarze Hose.
Im Laden fand ich endlich was mich interessiert. Nach dem Einkaufen ging ich Eis.

Powinno być dobrze :)