1.Do szkolnego klubu sportowego Tęcza należy 36 chłopców i 24 dziewczyn.
a)W zawodach lekkoatletycznych wzięło udział 85% członów klubu Tęcza.Stanowili oni 75% wszystkich uczestników zawodów.Ilu uczniów startowało w tych zawodach?
b)Di klubu Tęcza należy 10% wszystkich dziewcząt i 20% wszystkich chłopców w szkole.Ilu uczniów jest w tej szkole? O ile procent mniej jest w tej szkole chłopców niż dziewcząt?
c)Po sukcesie na zawodach liczba członków klubu wzrosła do 84 osób.O ile procent wzrosła liczba członów Tęczy?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T10:13:50+01:00
Liczba wzrosła o 25 procent jak cos nie wiem czy dobrze
2009-11-11T10:38:04+01:00
A) 36 + 24 = 60 - liczba osób w klubie
0,85 x 60 = 51
51 ------ 75 %
x ------- 100 %

x = ( 51 x 100 ) : 75 = 68

odp. : w zawodach startowało 68 uczniów.

b) 24 ----- 10%
x ------- 100 %
x= ( 24 x 100 ) : 10 = 240

36 ----- 20 %
x ------ 100 %
x= ( 36 x 100 ) : 20 = 180


240 + 180 = 420 - liczba uczniów w szkole.

240 : 420 = 57 %
180 : 420 = 43 %
57 % - 43% = 14 %

odp.: w szkole jest 420 uczniów. w szkole jest o 14 % mniej chłopców niż dziewcząt .

c) 84 - 60 = 24 - tyle osób dołączyło do klubu .

60 --- 100 %
24 --- x
x = ( 100 x 24 ) : 60 = 40 %

odp.: liczba procent członków, wzrosła o 40 %