Odpowiedzi

2009-11-11T10:21:17+01:00
X --- 5%
20 --- 4%

x = 20 * 5% : 4% = 25

( procenty sie skaracaja, 20 z 4 tez i jest wychodzi 5*5 : 1)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T10:22:51+01:00
4%*5%x=20 -> równianie z podanych danych

0,04*0,05x=20 -> zamiana procentów na ułamki dziesiętne

0.002x=20 /:0,002 -> dzielenie obu stron przez 0,002

x=20:0,002
x=20*500
x=10 000
2009-11-11T10:24:58+01:00
4% to jest 0,04 całości
5% to jest 0,05 całości
4% z 5% to 0,04*0,05=0,002
0,002 - 20
1 - x
x=1*20/0,002=10000