Jakimi przybliżeniami liczby π posłużono się w przykładach poniżej?
a) Okrąg o promieniu 14m ma długość 88m.
b) Koło o średnicy 2km ma obwód 6.2km.
c) Okrąg o długości 60cm ma średnicę 19cm.
d) Koło o obwodzie 1.2cm ma promień 2mm.

Z góry dziękuje...:)

3

Odpowiedzi

2009-11-11T10:25:51+01:00
A. 8:2:14=3,1429(podałam w przybliżeniu do 4 miejsc po przecinku)
b. 6,2:2=3,1
c. 60:19=3,1579(podałam w przybliżeniu do 4 miejsc po przecinku
d. 1,2 cm=12 mm
12:2:2=3
:**
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T10:36:35+01:00
A) L=2πr -> wzór na długość okręgu
r-promień =14
88=2π*14
88=28π/:28 ->dzielenie obu stron przez 28
π=3,142857.....

b)L=2πr
średnica to podwójna długość promienia więc:
średnica=d=2 czyli r=1/2d r=1
6,2=2π*1
π=6,2/2
π=3,1

c)
d=19 r=1/2d r=19/2 r=9,5
L=2πr
60=2π*9,5
60=19π/:19
π=60/19

d) L=2πr
1,2=2π*0,2 - > zamiana obu jednostek na centymentry
1,2=0,4π/:0,4
π=3
6 5 6
2009-11-11T10:42:22+01:00
Okrąg o promieniu 14m ma długość 88m.
88=2*14*π
π=88 / (2*14)
π=3,142857
b) Koło o średnicy 2km ma obwód 6.2km.
6,2 =2 π 1
6,2= 2π
π=3,1
c) Okrąg o długości 60cm ma średnicę 19cm
60=2πr
60=2π9,5
60=19π
π=3,157894736842...
d) Koło o obwodzie 1.2cm ma promień 2mm.
12 =2π2
12=4π
π=3
4 5 4