Odpowiedzi

2009-11-11T10:45:51+01:00
Rysujemy wysokość, która pada na podstawę trójkąta i dzieli ją na pół. Mamy dwa trójkąty prostokątne o przeciwprostokątnych 7 i jednej przyprostokątnej 6.
h²+6²=7²
h²=49-36
h²=13
h=√13
2009-11-11T10:48:58+01:00
12:2=6
h=?
6²+h²=7²
h²=7²-6²
h²=49-36
h²=13
h=√13
Odp: Wysokość wynosi √13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T11:04:19+01:00
Oblicz wysokość trójkąta równoramiennego, w którym:
|AB|=|BC|=7
oraz
|CA|=12.

AB i BC to sa ramiona a AC to podstawa

spuszczajac wysokosc z gory na podstawe rowno w jej srodek powstaja nam 2 trojkaty prostokatne o przeciprostokatnej=7 oraz jednej przyprostokatnej rownej 12/2=6
mozna z twierdzenia pitagorasa znalezc wymiar drugiej przyprostokatnej czyli wysokosci calego trojkata

7^2=6^2+x^2
x=pierwiastek(49-36)
wysokosc rowna sie pierwiastek z 13