Odpowiedzi

2009-11-11T10:54:41+01:00
Koło. - używamy go do dziś, prawda?
architektura - na podstawie koloseum w rzymie budowane są dzisiaj stadiony
łacina. język martwy, ale nadal używany na studiach, aby poznać przeszłość.
akwedukty - pierwsze wodociągi. taka starożytna kanalizacja.
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T10:56:10+01:00
W starożytnej Mezopotamii, ludzie wynaleźli dużo przedmiotów, pomagajćym nam teraz w życiu codziennym ;]
pismo-tak naprawdę to najwazniejsza forma porozumiewania się, ponieważ moze przetrwać wieki, dobrze chroniona.
koło-nasz samochody i inne środki lokomcji, muszą na czymś się poruszać, są to koła.
szkoła- już za ich czasów, wiedziano co to jest szkoła i do czego służy, sumerowie musieli uczyć się w tych szkołach pisma (znakowego)
szkło- naczynia i galanteria, szyby do okien, wszystko jest ze szkła. Szkło nas w pewnien sposób broni ;)
narzędzia z brązu i żelaza-były coraz bardziej trwałe, dlatego wykorzystywano je do robienia dźid.

Wiem to z lekcjii ^ ^
1 4 1
2009-11-11T11:00:18+01:00
Wynalezienie przez Sumerów pisma , ponieważ do tej pory jest nam bardzo przydatne. Chociaż zmieniało się przez wieki przetrwało do dziś w leprzej formie i jest bardzo potrzebne , do przekazywania informacji.
Wynaleznie przez Chińczyków prochu. Dzięki niemu możemy wyburzać wiele niepotrzebnych budynków i oglać fajerwerki.
Wynalezienie przez Sumerów koła. Dzięki niemu możemyu poruszać się samochodami , rowerami. Możemy także robić na kole garncarskim różną ceramikę.
Wynalezienie przez Chińczyków jedwabiu. Dzięki niemu możemy ubierać się w piękne tkaniny.
Wynalezienie przez Sumerów systemu irygacyjnego. Dzięki niemu w krajach położonych nad dużymi rzekami do dziś nie są zalewane pola a gdy jest susza rośliny mają wodę.