Odpowiedzi

2009-11-11T10:56:02+01:00
2/5 + 7/8 = 16/40 + 35/40 = 51/40 = 1 11/40
5/6 + 4/9 = 75/90 + 40/90 = 115/90 = 1 25/90 = 1 5/18
3 1/2 - 2/5 - 3/30 = 3 15/30 - 12/30 - 3/30 = 3
0,27 - 1/50 = 0,27 - 0,02 = 0,25 :)
2009-11-11T10:56:23+01:00
2/5+7/8=16/40+35/40=51/40=1 i 11/40

5/6+4/9=30/36+16/36=46/36=1 i 10/36=1 i 5/18

3 i 1/2-2/5-3/10=3 i 5/10-4/10-3/10=3 i 1/10-3/10=2 i 8/10=2 i 4/5
2 i 4/5=2,8

27/100-1/50=27/100-2/100=25/100
25/100=0,25
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T12:13:58+01:00
1) 2/5+7/8=16/40+35/40=51/40=1¹¹/₄₀

2) 5/6+4/9= 15/18+8/18=23/18=1⁵/₁₈

3) 3¹/₂ - ²/₅- ³/₁₀= 3⁵/₁₀ - ⁴/₁₀ - ³/₁₀= 2¹⁵/₁₀- ⁴/₁₀- ³/₁₀= 2⁸/₁₀= 2⁴/₅

4)²⁷/₁₀₀ - ¹/₅₀= ²⁷/₁₀₀- ²/₁₀₀= ²⁵/₁₀₀= ¹/₄