43.Posezonowa wyprzedaż produktów.

A)Torebka kosztowała 140zł. Jaka jest cena torebki po obniżce 35%

C)Telewizor kosztował 2000zł a kosztuje teraz 1740zł o ile procent obniżono jego cenę ?


44.W restauracji Łakomy kąsek od rachunku doliczany jest siedmioprocentowy napiwek. Od rachunku państwa kucharskich doliczono 6,65 zł napiwku ile państwo kucharscy zapłacili za obiad w restauracji łakomy kąsek.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T10:59:29+01:00
140-100%
x-65%
x=9100/100
x=91 zł- tle kosztowała torebka po obnizce

2000-100
1740-x
x=87%
100%-87%=13%


44. 6,65=7%
x-100%
x=665/7
x=95 zł- tyle zapłacili za obiad
2 4 2
2009-11-11T11:02:50+01:00
140 zł * 35% = po obniżce torebka będzie kosztowała 91 zł
13 % wynosiła obniżka
3 1 3
2009-11-11T11:11:28+01:00
1a) 140zł-100%
x-65%
x=91 zł

b) 2000-100%
1740-x
x=87
100%-87%=13%

2.
7%-6.65 zł
100%-x
x=95 zł
1 5 1