Krzyżowano psztynocle o następującym zestawie cech
C-oczy czarne
c-oczy niebieskie
D-barwa szara
d-barwa biała
Jako pokolenie rodzicielskie użyto samca o oczach czarnych i barwie białej oraz samicy o nieznanym genotypie i fenotypie, której rodzice mieli niebieskie oczy. Powstałe potomstwo było dwojakiego rodzaju. szare o oczach czarnych i szare o oczach niebieskich. Podaj genotyp samicy i potomstwa. Geny dziedziczą się niezależnie.

2

Odpowiedzi

2009-11-11T11:22:55+01:00
Genotyp matki ccDD
genotypy potomstwa matki:
CcDd i ccDd
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T11:47:21+01:00
Samiec: Ccdd lub CCdd
samica- cc_ _ napewno ma oczy niebieskie skoro jej rodzice mieli niebieskie oczy
potomstwo- Cc _ _- bo napewno jeden allel muszą mieć od matki (c)
cc _ _- te z niebieskimi oczami
Skoro potomstwo było szare to allel D musiało odziedziczy od matki, bo allel d recesywny dziedziczą od ojca, który był biały. Skoro wsród potomstwa nie było białych osobników to matka musi być homozygota dominująca DD, bo gdyby była Dd to jakies osobniki napewno były białe. więc
matka: ccDD
potomstwo: CcDd, ccDd
samiec:Ccdd