Odpowiedzi

2009-11-11T11:26:21+01:00
Polityka Stalina, rządy stalina opierały się na :
aparacie przymusu, obozach pracy, sady dorazne, donosicielstwo, terror, tortury, kary smierci, lagry
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T12:08:30+01:00
Praktyka działania w państwie za rządów Józefa Stalina, której wyrazem była przemoc, centralizacja i kult jednostki.

przemoc: pokazowe procesy, rozbudowa obozów pracy, masowy terror, rozbudowany aparat policji politycznej, służb więziennych i personelu pracy.
centralizacja: przymusowa kolektywizacja, przyśpieszona industrializacja.
kult jednostki: utrwalanie kultu w oświacie, kulturze, nazwach miast i zakładach pracy, ostra cenzura, prześladowania za krytykę partii i ustroju.

5 4 5