Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T11:22:07+01:00
Hestia - Opiekunka ogniska domowego, podróżnych, nowożeńców i sierot. Każde nowo narodzone dziecko, piątego dnia po urodzeniu, obnoszono dookoła ogniska oddając je Hestii w opiekę. Matka panny młodej rozpalała pierwszy raz ogień w nowym domu płomieniem pochodzącym z jej świątyni. Gość przychodząc do domu, gdzie nie jest mile widziany, musiał złapać się krawędzi ogniska. Odtąd gospodarze nie mogli mu nic zrobić.
39 2 39
2009-11-11T11:23:25+01:00
Hestia jest gracką boginią domostwa i ogniska dmowego. Jest symbolem więzi i bezpieczeństwa rodziny.
13 4 13