Błagam pomocy
Salomonowy wyrok - mądre i sprawiedliwe rozwiązanie
Wdowi grosz - dar serca wielkie wyrzeczenie
Egipskie ciemności - zupełne ciemności
Kamień węgielkny- początek czegoś
Hiobowa wieść - straszna wiadomość

Napisz skąd pochodzą te wyrażenia ..
BŁAGAM POMOCY ! nAPISZCIE SKĄD POCHODZĄ

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T11:35:07+01:00
Wszystkie one pochodzą z opowiadań biblijnych
2009-11-11T11:35:36+01:00
To są związki frazeologiczne.
Związek frazeologiczny – utrwalone w użyciu połączenie dwóch lub więcej wyrazów, które ma znaczenie symboliczne
3 2 3
2009-11-11T11:37:06+01:00