Kupujesz materiał na 4 poduszki do salonu.
1 metr bieżący tkaniny o szerokości 2,20 m kosztuje 24,90 zł.
Wymiary jednej poduszki to 60 cm na 60 cm.
Trzeba uwzględnić 1 dodatkowy centymetr z każdej strony, żeby poduszkę dało się uszyć.
Zatem wymiary materiału na 1 poduszkę to 62 cm na 62 cm.
Ile materiału musisz kupić, żeby zapłacić jak najmniej? Ile zapłacisz za ten materiał?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T11:48:33+01:00
62×62=3844cm² - powierzchnia materiału na jedną poduszkę
4×3844=15376cm² - tyle potrzeba materiału na 4 poduszki
15376cm²=1,5376m²
1,5376=2,2x
2,2x/2,2=1,5376/2,2
x≈0,6989m² - tyle potrzebujemy metrów bieżących tkaniny

1m² - 24,90
0,6989m² - z

1z=24,90×0,6989
z≈17,40zł - tyle zapłacimy

1 1 1
2009-11-11T14:23:28+01:00
Aby wyciac 4 poduszki musimy miec 1,24 m biezacego materialu ( jeśli te poduszki maja byc uszyte z 1 calego kawalka materialu).
Stad cena materialu wynosi:

1,24*24,9 = 30,88zł

Jeśli poduszki moglyby byc szyte z malych kawalkow, to material potrzebny na uszycie 4 poduszek:
0,62*0,62 *4 = 1,5376m²
1,5376m² / 2,2m ≈ 0,7 m

cena:
0,7 * 24,9 = 17,43zł


Pozdrawiam! :)
1 1 1