Odpowiedzi

2009-11-11T11:55:27+01:00
Energooszczędność jest w świecie bardzo potrzebna. Postaram się wytłumaczyć dlaczego tak właśnie jest.
Aby zaoszczędzić energię, wcale nie musimy się napracować.
Gdy chcemy zrobić sobie śniadanie, najpierw trzeba się namyślić co zjemy, a później otwórzmy lodówkę i weźmy to co nam potrzebne. Gdy będziemy otwierać lodówkę na krótką chwilę oszczędzimy. Lodówkę należy często rozmrażać, ponieważ nie posiada ona automatycznego rozmrażania.
Ważne jest też to, że gdy chcemy zagrzać wodę w czajniku elektrycznym, dla jednej osoby, nie wlewamy wody do pełna, tylko taką ilość, którą będziemy pić.

Musisz to jeszcze dopracować i podopisywać. Nie mam już więcej pomysłów.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T13:34:31+01:00
Aby zaoszczędzić energię:

ustaw lodówkę z dala od wszelkich źródeł ciepła (np. kuchenki, kaloryferów), a także nie pozwól aby była narażona na bezpośrednie promieniowanie słoneczne,
otwieraj lodówkę tylko na krótki czas,
często ją odmrażaj, jeżeli lodówka nie posiada funkcji automatycznego rozmrażania,
wkładaj do lodówki tylko ochłodzone potrawy i wystudzone produkty w cienkich opakowaniach (tekturowe spowalniają schładzanie).
Zamrażarka
W celu uzyskania oszczędności:

ustaw zamrażarkę w dobrze wietrzonym, suchym i chłodnym miejscu, z dala od wszelkich źródeł ciepła,
ustaw ją tak, aby kratka wywietrznika nie była zakryta,
do zamrażarki wkładaj artykuły w wodoszczelnych i hermetycznych opakowaniach,
otwieraj zamrażarkę tylko na krótki czas.
Zmywarka
Zmywanie w niej może dać oszczędności, jeżeli:

pojemność zmywarki będzie w pełni wykorzystana,
usuniesz resztki jedzenia z naczyń przed włożeniem ich do zmywarki,
przy niezbyt brudnych naczyniach skorzystasz z oszczędnych programów,
będziesz zapobiegał osadzaniu się kamienia poprzez stosowanie środków zmiękczających i specjalnych preparatów.
Piekarnik i kuchenka elektryczna
Podczas gotowania i pieczenia pamiętaj aby:

gotować na palniku, którego wielkość dopasowana jest do wielkości garnka - unikniesz w ten sposób rozproszenia energii poza gotowaną potrawę,
kiedy to tylko możliwe gotować w małej ilości wody i w szczelnie przykrytych naczyniach (przykryte potrawy szybciej się zagotują, mniej też energii potrzeba na podtrzymanie gotowania),
wykorzystywać już dostarczoną energię cieplną, poprzez wyłączenie kuchenki na kilka minut przed końcem gotowania,
drzwi od piekarnika otwierać tylko wtedy, gdy jest to konieczne.
Pralka
pranie wstępne należy wykorzystywać tylko wtedy, gdy pranie jest mocno zabrudzone,
należy w pełni wykorzystywać pojemność bębna pralki,
jeżeli to możliwe, korzystaj z programów ekonomicznych (np. EKO) oraz z proszków lepszej jakości,
pierz posortowaną odzież i dostosuj odpowiednio temperaturę prania,
kupując nową pralkę należy zwrócić uwagę, czy posiada ona regulator wody, automatycznie dostosowujący ilość wody do zawartości bębna.
Czajnik elektryczny
Zaoszczędzisz energię jeżeli:

będziesz gotował tylko taką ilość wody, jaka jest potrzebna,
często go będziesz odkamieniał.
Oświetlenie
gdziekolwiek to możliwe zrezygnuj z ogólnego oświetlenia o dużej mocy, na rzecz oświetlenia punktowego o mniejszej mocy, rozłożonego na kilka pozycji,
stosowanie tzw. "ściemniaczy" wpływa na obniżenie zużycia energii elektrycznej,
w miejscach, gdzie przez dłuższy czas korzystamy z oświetlenia, należy używać żarówki energooszczędne, natomiast przy krótkim czasie świecenia żarówki tradycyjne,
minimalny czas, jaki powinien upłynąć między wyłączeniem żarówki energooszczędnej a kolejnym jej załączeniem wynosi ok. 1-2 min; jeżeli wychodzisz więc na chwilę z pomieszczenia, w którym zapalone są żarówki energooszczędne, nie wyłączaj światła,
dużo lepsze światło daje oświetlenie boczne, doskonale zastępujące oświetlenie sufitowe, które jest mniej ekonomiczne,
żarówki energooszczędne osiągają pełny strumień świetlny dopiero po kilku sekundach.
Żarówka energooszczędna:
zużywa 5 x mniej energii niż żarówka tradycyjna,
ma 8 x większą trwałość niż żarówka tradycyjna,
jej gwint pasuje do typowej oprawy oświetleniowej E27,
porównanie mocy przy tym samym strumieniu światła.

Elektryczne podgrzewacze wody
Aby zaoszczędzić energię elektryczną:

w miarę możliwość umieść podgrzewacze blisko miejsca używania wody,
instalacja ciepłej wody powinna być dobrze izolowana,
o ile to możliwe, unikaj mycia naczyń pod bieżącą wodą.
W przypadku pojemnościowych podgrzewaczy wody (bojlerów), ze względów ekonomicznych (strata ciepła) i technicznych (odkładanie się kamienia kotłowego i zwiększone ryzyko korozji) należy unikać ustawienia temperatury powyżej 600C.

tez robiłam niedawno taką prace ;P