Odpowiedzi

2009-11-11T11:57:03+01:00
Energia potencjalna to trochę za mało. Statek posiada również energię kinetyczną związaną z prędkością czyli Ek = mV²/2 i dopiero te dwie energie (kinetyczna i potencjalna) składają się na całkowitą energię mechaniczną.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T12:16:05+01:00
Zapewne chodzi Ci tu o energie potencjalną statku kosmicznego. Niestety wzor ten który jest podany nie ma zastosowania w warunkach kosmicznych. Energia potencjalna jest wartosią zawsze ujemną dlatego poniewaz zakładamy że dla statku kosmicznego oddalonych daleko od Ziemi energia potencjalna jest równa zero. Teraz kiedy oddalimy sie znowu na jakas dalsza odległosc trzeba "znowu" wykonać pracę w polu grawitacyjnym czyli zwiekszyc energie. Niestety nie ma takiego punktu w Kosmosie ze cos z jakas siła na nas by nie oddziałowywało.
wzór na energie potencjalną
Ep = - G * (M*m)/r
Posdrawiam SPUNTI:)