1. Uzupełnij zdania opisujące położenie geograficzne Brazyli.

Brazylia zajmuje prawie ... powierzchni kontynentu ... . Wybrzeża na wschodzie kraju oblewają wody .... . Brazylia, z wyjątkiem południowego krańca, położona jest w strefie .... , przecina ją zwrotnik .... oraz .... Północna część kraju, głównie część wyżyny ... znajduje się na półkuli .... Dwie największe spośród krain geograficznych Brazylii to ... i .... Ponad połowa obszarów Brazylii leży w dorzeczu ... , pozostała część terytorium głównie w dorzeczach .... , ... Sąsiadują z nią prawie wszystkie kraje Ameryki Południowej, z wyjątkiem ....

3

Odpowiedzi

2009-11-11T12:08:50+01:00
Brazylia zajmuje prawie połowę powierzchni Ameryki Południowej . Wybrzeża na wschodzie kraju oblewają wody oceanu Atlantyckiego . Brazylia, z wyjątkiem południowego krańca, położona jest w strefie równikowej , przecina ją zwrotnik Koziorożca oraz równik. Północna część kraju, głównie część wyżyny Gujańskiej znajduje się na półkuli północnej. Dwie największe spośród krain geograficznych Brazylii to wyżyna Brazylijska i Nizina Amazonki. Ponad połowa obszarów Brazylii leży w dorzeczu Amazonki , pozostała część terytorium głównie w dorzeczach São Francisco , ... Sąsiadują z nią prawie wszystkie kraje Ameryki Południowej, z wyjątkiem Chile i Ekwadoru.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T12:14:58+01:00
Brazylia zajmuje prawie połowę powierzchni kontynentu Ameryki Południowej . Wybrzeża na wschodzie kraju oblewają wody oceanu Atlantyckiego . Brazylia, z wyjątkiem południowego krańca, położona jest w strefie równikowej , przecina ją zwrotnik Koziorożca oraz równik. Północna część kraju, głównie część wyżyny Gujańskiej znajduje się na półkuli północnej. Dwie największe spośród krain geograficznych Brazylii to wyżyna Brazylijska i Nizina Amazonki. Ponad połowa obszarów Brazylii leży w dorzeczu Amazonki , pozostała część terytorium głównie w dorzeczach São Francisco i São Paulo. Sąsiadują z nią prawie wszystkie kraje Ameryki Południowej, z wyjątkiem Chile i Ekwadoru.
3 2 3
2009-11-11T12:15:15+01:00
Brazylia zajmuje prawie 47,7% powierzchni kontynentu Ameryki Południowej . Wybrzeża na wschodzie kraju oblewają wody oceanu Atlantyckiego . Brazylia, z wyjątkiem południowego krańca, położona jest w strefie zwrotnikowej , przecina ją zwrotnik koziorożca oraz równik Północna część kraju, głównie część wyżyny Brazylijskiej znajduje się na półkuli południwej Dwie największe spośród krain geograficznych Brazylii to Wyżyna Gujańska na północy, Wyżyna Brazylijska oraz Nizina Amazonki Ponad połowa obszarów Brazylii leży w dorzeczu amazonki , pozostała część terytorium głównie w dorzeczach São Francisco i São Paulo Sąsiadują z nią prawie wszystkie kraje Ameryki Południowej, z wyjątkiem Ekwadoru i Chile
1 1 1