Oblicz która godzina czasu słonecznego strefowego i urzędowego jest w lublinie jeśli w szczecinie jest 8:00 czasu słonecznego.

czas słoneczny:.................................................
czas strefowy :.................................................
czas urzędowy:.................................................


Z góry dziękuje. :-)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T12:54:19+01:00
Współrzędne geograficzne szczecina to 53° 26' N 14° 32' E
współrzedne geograficzna lublina to 22° 34′ E 51°13′ N

22⁰ 34' - 14⁰32' = 8⁰ 2'

8 * 4 min + 2 * 4sekundy = 32 min 8sekund

8.00 + 32min = 8.32, 8 sekund
w lublinie jest 8.32 czasu słonecznego

czas strefowy
jest godzina 8 na południku 14⁰
czyli do 8.00 +1h= 9.00
w Szczecinie jest godzina 9.00 czasu strefowego środkowoeuropejskiego
Lublin leży na południku 22° 34′ E czyli już obowiązuje tam czas strefowy wschodnioeuropejski
czyli do 9.00 + 1h= 10.00

W Lublinie jest godzina 10.00 czasu strefowego wschodnioeuropejskiego

w Lublinie jest 8.00 czasu urzędowego

32 3 32
2009-11-11T13:11:06+01:00
Szczecin = 14,56 E
Lublin = 22,60 E
czas słoneczny gdy w Szczecinie jest godzina 8:00
Dl= 22,60-14,56 = 8,04 st czas h = 8,04/15 = 0,536 h = 32,16 min
czyli w Lublinie jest godzina 08:32,16

czas strefowy
przez Polske przechodzi południk 15 st E dlatego POlska lezy + 1 h strefie
czas sterfowy = UT + 1 h
kiedy jest W szczecinie godzina 8:00 czasu CSE (srodkowo europejskiego) to w Lublinie tez jest godzina 8:00
Zazwyczaj czas strefowy jest granica danych państw. Kiedy Panstow jest duze na tyle w którym co 15 st przechodzi kilka południkow wowczas strefy czasowe w poszczegołnych regionach czasu róznia sie od siebie ta jak Rosja Chiny czy Kanada.

czas urzedowy
wprowadza sie na terytorium danego kraju zazwyczaj jest to czas zimowy lub letni
dla POlski
czas zimowy = UT+1 h
czas letni = UT+2 h
kiedy w Szczecinie i w Lublinie jest godzina 8 czasu zimowego to w czasie letnim jest godzina 9
pozdrawim Spunti:)
18 4 18