Odpowiedzi

2009-11-11T12:20:03+01:00
Opór zastępczy:
R = 1+2+3 = 6 Ω

natężenie całkowite:
I = U/R = 12/6 = 2 A
natężenie w łączeniu szeregowym jest stałe więc:

U1 = R1 * I = 1*2 = 2 V
U2 = R2 * I = 2*2 = 4 V
U3 = R3 * I = 3*2 = 6 V
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T12:23:09+01:00
Opór zastępczzy
R=R1+R2+R3=1+2+3=6 ohmów
Prąd płynący w obwodzie
I=U/R=12V/6=2A
Spadki napięć na każdym oporze
U1=I*R1=2*1=2V
U2=I*R2=2*2=4V
U3=I*R3=2*3=6V