Daje wszystkie punkty jakie mam i prosze o szybkie i prawidłowe rozwiązanie zadania ;d.


Wymyśl, wykonaj i opisz doswiadczenie, które wskazywałoby, że w powietrzu jest para wodna. Wymień i zapisz:

- cel doświadczenia
- potrzebne przedmioty
- kolejne czynności i obserwacje
- wniosek



Z góry dziękuje za rozwiązania ;]].

2

Odpowiedzi

2009-11-11T12:13:19+01:00
Odpowiem tak pobieżnie...

Takim doświadczeniem jest chuchnięcie na szybę.

Cel doświadczenia:
Wykazanie prawidłowości założenia, ze para znajduje się w powietrzu.

Potrzebne przedmioty:
- Szyba, lustro, lusterko, szklanka <coś szklanego generalnie>
- odrobina chęci
- świeży oddech

Czynności i obserwacje:
Trzymamy szklany przedmiot w którejś z dłoni. Zbliżamy usta do szklanki <na odległość kilku cm> i robimy charakterystyczne "chuch".
Wraz z zetknięciem się strumienia powietrza wydobywającego się z ust, ze szklanką pojawi się coś w rodzaju mgiełki na szklanym przedmiocie.
Powtarzając czynność kilka razy uda nam się dostrzec malutkie kropelki.
Jeśli nikt wam nie wykaże, że pluliście to będzie ładnie udowodniona prawidłowość w/w tezy.

Wniosek:
- w powietrzu znajduje się para wodna.
38 3 38
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T12:14:39+01:00
- udowodnienie, że w powietrzu jest para wodna
- czajnik, woda
- Wodę wlewamy do czajnika. Doprowadzamy wodę do wrzenia. Z czajnika wydobywa się para wodna.
- Wniosek : W powietrzu występuje para wodna.
23 4 23