Odpowiedzi

2009-11-11T12:10:53+01:00
Odp. kolor wskaznika w roztworze sugeruje nam z jakim zwiazkiem chemicznym mamy do czynienia:
wskazniki w kwasach to:
lakmus, oranz metylowy, papierek uniwersalny... we wszystkich przypadkach kolor czerwony...
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T12:27:26+01:00
Wskaźnik - substancje, które zmieniają barwę w zależności od środowiska (kwasowego, zasadowego, obojętnego).
Barwy podstawowe wskaźników:
-oranż metylowy - pomarańczowa
-fenoloftaleina - bezbarwna
- uniwersalny papierek wskaźnikowy - żółta
Inne wskaźniki:
lakmus
błękit bromotymolowy
błękit tymolowy
czerwień kongo
esencja z herbaty
fenoloftaleina- wskaźnik, który pod wpływem zasad barwi się na malinowo. Można przy jego użyciu wykryć obecność zasady.
Oranż metylowy - wskaźnik, który pod wpływem kwasów zmienia barwę z pomarańczowej na czerwoną. Można przy jego użyciu wykryć obecność kwasu.
Uniwersalny papierek wskaźnikowy - wskaźnik, który wobec zasad barwi się na na zielono, a wobec kwasów - na czerwono. Stosując go mozna wykryc obecność kwasu i zasad.

24 5 24
2009-11-11T12:42:31+01:00
Wskaznik to indykatory czyli papierek uniwersalny, oranż metylowy i wywar z czerwonej kapusty barwia sie w kwasach na kolor czerwony
tak na temat kwasow i barwy mam zapisane w zeszycie od chemii
5 5 5