Odpowiedzi

2009-11-11T12:11:43+01:00
Gady to zmiennocieplne kręgowce ponieważ mogą się przystosować do każdej temperatury.
W polsce występują niewielkie ilosci gadow ponieważ większość jest zabijana, a wogule nie ma odpowiedzich warunków.
1 1 1
2009-11-11T12:23:54+01:00
Gady to zmiennocieplne kręgowce ponieważ mogą się przystosować do każdej temperatury.

W Polsce gady są objęte ochroną gatunkową, np. żmija zygzakowata.
Jest ich mało, ponieważ są one zabijane lub sprzedawane.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T18:07:32+01:00
Gady razem z płazami i rybami należą do zmiennocieplnych ponieważ nie potrafią utrzymywać odpowiedniej temp ciała niezależnie od środowiska zewnętrznego.Z tego powodu gdy jest upał chowają się w cieniu pod kamieniami, drewnem itp, a gdy zimno wygrzewają się na Słońcu.Stałocieplne są tylko Ptaki i Ssaki.W polsce występuje niewielka ilość gadów i wszystkie są pod ochroną z powodu nieszanowania natury (można się domyślić o co chodzi wycinanie lasów i inne). Mam ndzieje, że coś pomogłem ;)
2 1 2