Odpowiedzi

2009-11-11T12:15:58+01:00
2009-11-11T12:19:06+01:00
Zadanie rozwiążę za pomocą proporcji:
20% - 48
100% - x
x= (100%×48) : 20% = 4800 : 20 = 240
Odp: Liczba po zmniejszeniu o 20% wynosi 240.
Jeżeli chodzi o to równanie to w zeszycie jest zwykły ułamek i wtedy nie ma nawiasu, a procenty oczywiście się skracają. ;))
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T12:28:28+01:00
80% - 48
100% - x
80*x=4800
x=4800:80=60