Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T12:25:16+01:00
Ep = W = mgh
m = W/gh = 20000/10*10 = 200 kg
2009-11-11T12:26:38+01:00
Zmiana energii jest równa wykonanej pracy. To znaczy
E=W

Zatem wystarczy obliczyć energię( w tym przypadku potencjalną) tej wody, która dała tyle energii spadając z 10m.
Ep=mgh
Ep=W
W=mgh
m=W/(gh)
m=20000/(10 x 10)
m= 200kg

Masa wody wynosi 200 kilogramów
2009-11-11T12:27:34+01:00
M*g*h


czyli x*10m/s² * 10m= 20000j
x * 100 = 20000j
x= 20000 : 100
x=200 kg