Odpowiedzi

2009-11-11T12:31:16+01:00
X - pierwsza liczba
y - druga liczba

x + y = 225
3/10x + 1/3y = 70

x = 225 - y
3/10(225-y) + 1/3y = 70

x = 225 - y
675 - 9/30y + 10/30y = 70

x = 225 - y
1/30y = 70-675

x = 225 - y
1/30y = -605

x = 225 - y
y = -18150

x = 225 - (-18150)
y = -18150

x = 18375
y = -18150
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T12:33:49+01:00
X + y = 225
3/10x + 1/3y = 70 /*30

x= 225 - y
9x + 10y = 2100

x= 225 - y
9(225 - y) + 10y = 2100

x= 225 - y
2025 - 9y +10y = 2100

x= 225 - y
y = 75

x= 225 - 75
x= 150

odp.
x=150
y=75
2009-11-11T12:35:24+01:00
A+b=255 => a=255-b
3/10a+1/3b=70
3/10(255-b)+1/3b=70
765/10-3b+1/3b=70
2295-9b+10b=2100
b=-195
a=255+195=450