W pewnym liceum są trzy klasy pierwsze. W klasie I b , liczącej 30 uczniów , jest o 20 % więcej uczniów niż w I a ,a w klasie I c jest o 10 % mniej uczniów niż w klasie I b .
A) ile uczniów jest w klasie I a?
B) ilu uczniów jest w klasie I c?
C) O ile procent więcej uczniów jest w klasie I c niż w I a ?
D) Jaki procent wszystkich uczniów klas pierwszych stanowią uczniowie klasy I b (odp podaj w zaokrągleniu)?
UWAGA! daje 50 punktów ale Blagam odrobcie mi to! Prosze o rozwiązania a nie o same odp.. Jk mozesz to mi to tez wytłumacz bo nie kumam ; x

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T12:40:45+01:00
A - ilosc uczniow w Ia
b - ilosc uczniow w Ib
30- -------||-----------
120%a - ----||---------
c - ilosc uczniow w Ic
90%b - -----||---------

a)
120%a = 30
1,2a = 30
a = 25

Odp: W Ia jest 25 uczniów.

b)
c = 90% * 30
c = 0,9 * 30
c = 27

Odp: W Ic jest 27 uczniów.

c)
27/25 - 1 = 2/25 = 8/100 = 8%

Odp: Jest ich o 8% więcej.

d)
30/(30+25+27) = 30/82 = ok. 0,37 = ok. 37%

Odp: Stanowią ok. 37% wszystkich uczniów.
2009-11-11T12:47:27+01:00
1b = 30 uczniow = 120 % * 1a = 1,2a
1,2a = 30
a) 1a= 25
1c = 90% * 1b
1c = 30 * 0,91b
b) 1c = 27
roznica miedzy 1c a 1a = 27 - 25 = 2

27 - 100%
2 - x

27x = 200%
c) x= 7,4%
1a + 1b + 1c = 27 + 30 +25 = 82

82 - 100%
30 - x

82x = 3000%
d) x (w przyblizeniu) = 36,6 %