W pewnym liceum są trzy klasy pierwsze. W klasie I b , liczącej 30 uczniów , jest o 20 % więcej uczniów niż w I a ,a w klasie I c jest o 10 % mniej uczniów niż w klasie I b .
A) ile uczniów jest w klasie I a?
B) ilu uczniów jest w klasie I c?
C) O ile procent więcej uczniów jest w klasie I c niż w I a ?
D) Jaki procent wszystkich uczniów klas pierwszych stanowią uczniowie klasy I b (odp podaj w zaokrągleniu)?
UWAGA! daje 12 punktów ale Blagam odrobcie mi to! Prosze o rozwiązania a nie o same odp.. Jk mozesz to mi to tez wytłumacz bo nie kumam ; x

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T12:41:38+01:00
A) x - liczba osob w Ia
(30 - x)/x * 100% = 20%
(30-x)/x = 0,2
30-x=0,2x 30=1,2x x=25
Odp. W Ia jest 25 osób.

b) 30 - 10%*30 = 30-0,1*30 = 30 - 3 = 27
Odp. W Ic jest 27 osób

c) (27-25)/25 * 100% = 2/25 * 100% = 8%
Odp. O 8 %.

d) 30/(25 + 30 + 27) * 100% = 30/82 * 100% = ok 36,6 %
Odp. około 36,6 %
4 3 4
2009-11-11T12:54:02+01:00
1b=30 uczniuw
1a=30×20/100=6 30+6=36
1c=30×10/100=3 36-3=33
4 1 4
2009-11-11T13:09:52+01:00
A) y - liczba osób w Ia
(30 - y) : y × 100% = 20%
(30-y) : y= 0,2
30 - y = 0,2y
30 = 1,2y
y=25
Odp.: W klasie I a jest 25 uczniów.

b) 30 - (10% × 30) = 30 - 0,1×30 = 30 - 3 = 27
Odp.: W klasie I c jest 27 uczniów.

c) (27 - 25) : 25 × 100% = 2 : 25 × 100% = 8%
Odp.: W klasie I c jest o 8 % więcej uczniów niż w klasie I a.

d) 30 : (25 + 30 + 27) × 100% = 30 : 82 × 100% ≈ 37 %
Odp.: Uczniowie klasy I b stanowią około 37 % wszystkich uczniów klas pierwszych.

Myślę, że Ci pomogłam ;))
1 5 1