Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T12:43:32+01:00
X + y = 170
x - y = 80

x+y=170
x=170-y
x = 170 - 45
x = 125



x-y=80
170-y-y = 80
170-y-y = 80
170- 2y = 80
-2y = -90 |/ (-2)
y = 45

to co jest na dole powinno byc obok pierwszego rownania,.
typowy uklad rownan. łatwiutkie :D
2009-11-11T12:44:27+01:00
125 + 45 = 170 - jest to suma dwóch liczb

125 - 45 = 80 - jest to różnica tych dwóch liczb


Odpowiedź: Są to liczby 125 i 45.


Ale można to też zrobi za pomocą układu równań:
x + y = 170 x + y = 170 | razy (-1)
x - y = 80 x - y = 80

2x = 250 | :2 -x - y = - 170
x = 125 x - y = 80

-2y = -90 | : (-2)
y= 45

Odpowiedź: Są to liczby 125 i 45.