Odpowiedzi

2009-11-11T12:48:01+01:00
Oblicz pole sześciokąta foremnego o boku 4cm. ;D

Sześciokąt foremny składa się z 6 trójkatów równobocznych o tym samym boku. Psześciokąta=6* Ptrójkąta
Psześciokąta=6* a²√3/4
Psześciokąta=6*4²√3/4
Psześciokąta=6*16√3/4 skracam 16 i 4
Psześciokąta=6*4√3
Psześciokąta=24√3 cm²
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T12:49:32+01:00
Sześciokąt foremny składa się z 6 takich samych trójkątów równobocznych.
Wzór na pole trójkąta równobocznego to:
(a²√3):4

a to jest długość boku.
Tak więc pole tego małego <1/6 sześciokąta> jest równe:
(4²√3):4

Tutaj można sobie ułatwić życie od razu wymnażając razy 6 <przez ilość tych trójkącików> ale róbmy pokolei.

w/w działanie to:
16√3 : 4 = 4√3cm²

To jest pole jednego trójkącika, a teraz razy 6

4√3cm² * 6 = 24√3 cm²

Odp. Pole sześciokąta foremnego to 24√3 cm²
2 5 2
2009-11-11T12:51:57+01:00
P= 3a²√3 przez 2
a=4cm
P= 3*4²√3 przez 2
P=3*16√3 przez 2
P=48√3 przez 2

48 i 2 się skróci
P=24√3cm²