To tylko sprawdzić czy jest dobrze....

Reakcja Spalania całkowitego oktinu :
C₈H₁₄ + 11 ½ 0₂ ---> 8C0₂ + 7 H₂0

Niecałkowitego :
C₈H₁₄ + 7½ O₂ ---> 8CO + 7 H₂O
C₈H₁₄ + 3½ 0₂ ----> 8C + 7 H₂O

A to poprosiłbym o podanie : )

Jak doświadczalnie rozróżnić butan od butenu.



Czekam na odpowiedź.... Dzięki..


2

Odpowiedzi

2009-11-11T12:51:29+01:00
Aby doświadczalnie odróżnić węglowodory nasycone od nienasyconych należy przeprowadzić reakcję przyłączania z fioletowym roztworem manganianu (VII) potasu KMnO4.

W wypadku napotkania się na wiązanie podwójne - odbarwi się.


a tamte reakcje sa dobrze zbilansowane ;) pzdr
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T13:00:15+01:00
Reakcje spalania nie powinny być podawane z ułamkami, dlatego wszystko powinnaś przemnożyć przez 2:
2C₈H₁₄ + 23 0₂ ---> 16C0₂ + 14 H₂0
2C₈H₁₄ + 15 O₂ ---> 16CO + 14 H₂O
2C₈H₁₄ + 7 0₂ ----> 16C + 14 H₂O
ale po za tym było dobrze.

Aby rozróżnić butan od butenu, należy skożystać z doświadczenia.
Do dwóch probówek należy nalać 'wody bromowej' o barwie żółtej. Nastepnie do jednej dodać jeden produktt, do drugiej drugi. Tam gdzie nastapi odbarwienie wody bromowej, tam został dodan węglowodór nienasycycony - buten.
reakcja tego wygląda tak:
H2C=CH-CH2-CH3 + Br2aq -> CH2-CH-CH2-CH3
_________________________|__|
_________________________ br__br

jest to reakcja charakterystyczna do odrózniania węglowodoow nienasyconych od nasyconych.
1 1 1