Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T12:55:13+01:00
Położenie geograficzne Afryki :

Drugi pod względem wielkości .

Najbliższe kontynenty:

- Azja ( Półwysep Synaj )

- Europa ( Cieśnina Gibraltarska )

Położenie matematyczno geograficzne Afryki ( najbardziej wysunięte przylądki):

N - Przylądek Biały 36'N 10'E

E - Przylądek Hafun 10'N 52'E

S - Przylądek Igielny 37'S 19'E

W - Przylądek Zielony 15'N 15'W


Rozwinięcie linii brzegowej :
Na wszystkich półkulach :

N - Morze Śródziemne

W - Ocean Atlantycki

E - Ocean Indyjski

NE - Morze Czerwone


Klimat :
Położona w trzech strefach klimatycznych:

- równikowych

- zwrotnikowych

- podzwrotnikowych
2009-11-11T13:00:54+01:00
1. Afryka lezy na wszystkich 4 polkolach.
2.
-wyspa Madagaskar
-pol. somalijski
-zatoka adenska
-zatoka gwinejska
wniosek: linia brzegowa jest prosta i wyrównana
3.kontynent lezy w malych szer. geogr. w zwiazku z czym wystepuja tutaj klimaty od strefy rownikowej po podzwrotnikowe (gorace i cieple), stale wilgotne (rownikowe) badz zroznicowane pod wzgledem opadow w ciagu roku
4 najwieksze rzeki to:
-Nil
-kongo
-niger
-zambezi
-orannia
5.nie wiem;]
6.
-jezioro wiktorii, niasa, tanganika, assal, czad, alberta
3 3 3