Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T13:54:32+01:00
1.obserwacje: Drożdże, cukier i woda zmieszne razem i pozostawione w ciepłym miejscy zaczynaja rosnąć.
wniosek:Ciasto drożdżowe wystawione w ciepłe miejsce zaczyna rosnąć na skutek intensywnego
metabolizmu drożdzy, które w procesie fermentacji wydzielają dużą ilość CO2.
Gaz nie ma możliwości ucieczki z ciasta, więc gromadzi się w wolnych przestrzeniach powodując wzrost jego objętości.
2.-zapłodnienie zewnetrzne jest typowe dla większości zwierząt wodnych. polega na wprowadzeniu do wody w tym samym czasie komórek jajowych i plemników
-zaplodnienie wewnetrzne występuje u zwierząt lądowych i niektorych wodnych. polega na połaczeniu plemnika z komórką jajową w drogach rodnych samicy

13 3 13
2009-11-11T18:01:05+01:00
Powstanie reakcja- fermentacja alkoholowa w wyniku, której otrzymamy etanol - alkohol etylenowy C2H6OH oraz CO2 dwutlenek węgla, który pójdzie do góry.Cukier jest w tym przypadku pożywką dla drożdzy.Musi być wysoka temp najlepiej około 37 st, aby drożdze mogły się rozwijać, rozmnażać.Musimy zwrócić uwage iż gąsior musi byżć zatkany, gdyż jest to reakcja beztlenowa.Mam nadzieje , że coś pomogłem ;)
8 3 8