Na dwudniowy turniej do króla karola przybyło wielu rycerzy . Już pierwszego dnia połowa z nich zakochała się w pięknej królewnie , a 2/3 pozostałych rycerzy zakochało sie w następnym dziu . Tylko 12 rycerzy pozostało całkiem obojętnych na wdzięk królewnej .Ilu rycerzy przybyło na turniej ?
2/3 to jest ułamek

3

Odpowiedzi

2009-11-11T13:08:27+01:00
12=x-1/2x-2/3*1/2x
12=x-1/2x-1/3x
12=1/2x-1/3x
12=3/6x-2/6x
12=1/6x /*6
72=x
Odp:Było ich 72
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T13:08:27+01:00
Tych 12 rycerzy to 1/6 calosci
czyli 12*6=72
bylo 72 rycerzy
1 5 1
2009-11-11T13:14:57+01:00
X - ilość rycerzy biorących udział w turnieju
x/2 - zakochalo się pierwszego dnia
x/2 razy 2/3 - zakochalo się drugiego dnia
12 - pozostali nie zakochani
x/2 + 2x/6 + 12 = x ( wspólny mianownik 6)
3x + 2x + 72 = 6x
6x - 5x = 72
x = 72
1 5 1